Onze werkwijze
Een duidelijk plan is het halve werk
Wanneer u plannen heeft voor het verbouwen van uw woning kunnen er veel zaken op u af komen. Klussenbedrijf SA Arnhem wil u graag helpen om samen een duidelijk plan van aanpak te maken. Een goed uitgedacht plan zorgt voor een onbezorgde verbouwing zonder misverstanden. Dat is wel zo prettig.
STAP
01
Plan van aanpak
Bespreken van uw plannen
Graag willen wij uw persoonlijke plannen bespreken. In dit gesprek proberen wij een beeld te krijgen van uw ideeën en wensen zodat we een helder plan kunnen maken. Deze wensen en eisen kunnen onder andere bestaan uit:
Verder wordt er gekeken naar bereikbaarheid van het uit te voeren werk, werkruimte, aan te passen constructies, tijdelijke voorzieningen zoals bijvoorbeeld stofschermen, toilet voorziening tijdens de bouw etc. Als het nodig is om een bouwvergunning aan te vragen, dan zullen we dit met u bespreken. Het overzicht van uw wensen en eisen vormt dus de basis voor het maken van een duidelijke en complete offerte.
STAP
02
Offerte
Werkomschrijving
Tijdens de opname besproken ideeën worden door ons begroot en verwerkt in een complete en overzichtelijke offerte. In deze vrijblijvende offerte staat:
In de offerte worden alle benodigde werkzaamheden opgenomen zoals timmerwerk, stukadoorswerk, tegelwerk, installatiewerk (loodgieter/elektra/verwarming), schilder, etc. Ook wordt vermeld welke materialen verwerkt zullen worden en welke afwerking is opgenomen, zoals bij stukadoorswerk bijvoorbeeld gladpleisterwerk, spachtelputz of schuurwerk.
Door een duidelijke en overzichtelijke offerte / werkomschrijving kunnen er geen misverstanden ontstaan over wel of niet opgenomen werkzaamheden. Het gebruik van een stelpost zal in onze offerte zoveel mogelijk worden vermeden en alleen worden gebruikt wanneer een onderdeel nog niet geheel duidelijk is (bijv. aankoop sanitair).
STAP
03
Akkoord
Na opdracht, op basis van de offerte met eventuele aanvullingen, wordt een overeenkomst gesloten op basis van de stukken bestaand uit offerte/werkomschrijving met aanneemsom en eventuele tekeningen. Hierna wordt de voorbereiding opgestart; werk wordt ingepland, materialen worden besteld, onderaannemers worden ingeschakeld, etc.
Nadat het werk is opgestart, worden de werkomschrijving en tekening(en) aangehouden voor uitvoering van het werk. Mocht u, als opdrachtgever, tijdens het werk een aanpassing of aanvulling op het plan willen hebben, dan is dit in overleg vrijwel altijd mogelijk. De uit te voeren werkzaamheden worden door ons goed op elkaar afgestemd.
Tijdens verloop van het werk is er regelmatig overleg tussen opdrachtgever en aannemer voor het bespreken van: voortgang werk, afstemmen van details, eventuele wijzigingen in uitvoering, etc. Vanaf begin tot einde van bouwproces heeft u als opdrachtgever een aanspreekpunt voor alle zaken!
STAP
04
Oplevering en Facturering
Afronding van het project
Na afronding van het project wordt een afspraak gemaakt, tijdens deze afspraak wordt het werk nagelopen en beoordeeld of alles is uitgevoerd zoals overeengekomen en of alles kwalitatief aan de gestelde eisen voldoet. Indien er een eventuele onvolkomenheid wordt vastgesteld, dan wordt dit op papier vastgelegd waarbij tevens wordt vastgelegd binnen welke termijn herstel zal plaatsvinden.